tirsdag den 23. oktober 2012

The Majestic, Paul's House & Bramall Lane Stadium

Tirsdag d. 23/10-2012

I dag fik vi Dave Mitchell tilbage på The Majestic efter han havde haft en forlænget weekend, så værkstedet var igen fuldt bemandet. Jeg har i dag brugt det meste af min tid på at komme et godt stykke videre på de 500 emner i drejebænken jeg startede på i sidste uge, men pga. jeg har haft gang i noget andet fik jeg gjort et godt indhug på dem i dag.

Efter fyraften tog jeg med Paul hjem for at få et bad og få skiftet tøj, da vi hurtigt skulle ud og spise inden kampen. Vi spiste på et sted der hedder The Sherwood, ikke særligt langt væk fra Bramall Lane Stadium som er Sheffield Uniteds hjemmebane. De skulle spille mod Walsall FC som ligger i nærheden af Birmingham.  Jeg fik at vide inden vi kom ind på stadion at der ikke var solgt mere end 18.000 billetter, så der ville være meget mere stille end det vi oplevede på Hillsborough i fredags. Alligevel kunne de tilskuere der var tilstede, stadig give lidt af den følelse som vi fik da vi så Sheffield Wednesday. Og taget i betragtning af at kampen i aften altså blev spillet på en tirsdag, så er det stadig utroligt set igennem danske fodbold-øjne!

Kampen endte 1-0 til Sheffield United på et straffespark tidligt i første halvleg. Trods sejren og tre point kunne man tydeligt mærke på hjemmeholdets fans at de var utilfredse med deres præstation. De buh'ede hver gang de mistede bolden i de sidste 20 minutter. Da United ligger på 3. pladsen og Walsall på 12. pladsen, er det ifølge dem - ikke godkendt - at de kun vandt 1-0. Også specielt når Walsall fik en spiller udvist med direkte rødt 10 minutter inde i kampen. 'It was rubbish' blev sagt rigtig mange gange da vi gik ud fra stadion. Sheffield United bliver i øvrigt kaldet The Blades pga. deres logo - Sheffield Wednesday bliver kaldet The Owls, af samme grund :)

Ved godt det var en kort opdatering, men jeg var simpelthen nødt til at fortælle om kampen her til aften. Vi blogges snart ved igen!

Mvh. Christian Øllgaard, Sheffield




Ingen kommentarer:

Send en kommentar