fredag den 26. oktober 2012

Bonus-info!

Onsdag d. 24/10 og Torsdag d. 25/10

Jeg har i dag valgt at sende noget Bonus Fakta til jer! Da vi ofte hører nogle spændende ting rundt omkring i vores daglige færden, vil jeg vise jer dem så i også får lidt 'ekstra'-viden :)

F.eks. har jeg lagt mærke til en ting, som har jeg har undret mig meget over - rundt omkring på de veje vi bor i nærheden af her i Sheffield er der ved alle huse en lille mur ved indgangen. På de her mure stikker der små stål-pinde op. Jeg spurgte min chef, Paul Marsh, om hvad det kunne skyldes.

Svaret er at under 2. Verdenskrig blev der brugt så meget stål til krigsmateriel som f.eks. geværer, tanks og fly at deres store lagre med stål til sidst slap op. Derfor skulle alt overflødigt stål bruges for at holde den britiske hær kørende. På billederne herunder kan i se hvad jeg mener:



 
Rundt omkring i Storbritannien ser man i hundredevis af denne type vej - og det var store hegn og porte der blev skåret over for så derefter at blive sendt ind til omsmeltning. Det var utroligt vigtigt at de benyttede sig af alt det stål på det tidspunkt må man sige.
 
Mvh. Christian Øllgaard, Sheffield 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar